Kristin Myrstrand, destinasjonsutvikler Kragerø

Vår felles reiselivsplan «Sammen for Kragerø mot 2030» har tydelige ambisjoner og mål for utvikling av opplevelsesnæringen i Kragerø.

«600 nye arbeidsplasser på helårsdestinasjonen Kragerø,

I 2030 er Kragero en bærekraftig helårsdestinasjon med tilpassede tilbud til kunder i regionen, nasjonalt og internasjonalt, i alle årstider. Naturen, kunst og kultur er sammen med småbyidyll grunnlaget for opplevelsesproduksjon.»

For å realisere vår felles visjon, kreves det at man jobber strukturert og målrettet i tråd med planen, og de 20 konkrete tiltakene som er beskrevet for de tre første årene.

Etter at det ble klart at Kragerø Næringsforening fikk ansvar og midler til å ansette en destinasjonsutvikler, så satte vi i gang ansettelsesprosessen. Vi fikk inn litt over 30 søknader, noe vi er veldig fornøyde med. Det er en spennende stilling å få lov til å være med å utvikle opplevelsesnæringen i Kragerø.   

For styret i KNF har det vært viktig å finne en strukturert person med stor gjennomføringsevne. Attraksjons- og produktutvikling blir et av suksesskriteriene for om vi lykkes med planen, det samme gjelder stor grad av digital kompetanse og markedsføring. Vi har lett etter en person med gode samarbeidsevner, en god relasjonsbygger, samtidig som kreativitet og nytenking er gode egenskaper å ha med seg.

Vi mener å ha funnet en utmerket kandidat i Kristin Myrstrand!

Kristin er født og oppvokst i Kjølebrønd. Hun er 40 år og bor i dag på Helle med mann og to barn.

Etter flere år i utlandet flyttet hun tilbake til Kragerø i 2009, og har siden da hatt som mål å forsøke å bidra til at Kragerø skal bli et mer levende, interessant og spennende sted å bo.

Kristin har utdanning innenfor reiseliv ved Wang Handelsskole. Hun har erfaring fra det å eie og drive butikk, både frittstående og med kjedetilknytting, og har i tillegg erfaring fra utelivsbransjen i både Norge og England.

Hun har ved flere anledninger vært en viktig bidragsyter i å videreutvikle ulike konsepter for både store og små bedrifter, og har hatt ansvar for tilrettelegging for videre vekst av digitalt salg hos en av Storbritanias største kleskjeder.

Hun har jobbet som markedskoordinator fra ALTI Kragerø, og har siden mars 2019 vært midlertidig ansatt som webredaktør og ansvarlig for sosiale media for Visit Kragerø.

I Kristin tror vi at vi får en svært dedikert medarbeider, som evner å ha mange baller i lufta og som brenner for å videreutvikle Kragerø som reisemål.

Vi er stolte over å ha henne med på laget og gleder oss til å fortsette arbeidet med å realisere reiselivsplanen!