Medlemsbedrift KV deler noen gode råd om markedsføring og synlighet under koronakrisen.

Selv om bedriften har begrenset åpningstid, holder stengt eller har begrenset utvalg, er det viktig å være synlig i markedet nå. Du kan fortsatt bygge merkevare, gi kundene dine verdi, og skape interesse rundt produktet eller tjenesten bedriften din leverer.

Her er 7 tips fra KV om hva du bør tenke på, og hvorfor det er viktig å være synlig nettopp nå;

 

1. Kan du dekke nye behov?

Alle kriser bringer nye muligheter med seg

2. Husk markedsføring ikke nødvendigvis er det stedet du skal kutte, men først og fremst gjøre riktig.

20% av dine kunder er ofte de som gir 80% av din omsetning. Disse bør fokuseres på.

3. Bruk krisen til å bygge din merkevare på.

Lever service utover det folk forventer.

4. Ikke bli borte! -da tar noen andre markedet ditt.

Vær synlig i tider som er vanskelige. «stenger» du eller blir du «borte» utvikler kunden raskt nye vaner. Vær tilstede og tilpass deg kundens hverdag.

5. Vær nøye med budskapet. 

Vær en del av løsningen på utfordringen vi står ovenfor. Vis hensyn!

6. Hvis formålet er å bygge merkevaren og synlighet,

så bør innhold, rekkevidde og målgruppe være ditt fokus.

7. Bruk kanaler med høy tillit.

Lokale medier er de kanalene som folk i dag har mest tillit til, etterfulgt av nasjonale medier.

 

Lykke til med synlighet og merkevarebygging av din bedrift – grip de mulighetene som finnes!